miercuri, 28 martie 2018

Aventuri de la Mamaia la Constanta... si retur




Uneori imi place sa am un ritm de viata trepidant. Oarecum... In sensul ca imi mentin un tonus bun de viata, Si ma mentin in forma pe toate planurile. Pana cand mi se descarca bateriile. Si atunci trebuie sa ma repliez pe "modul vacanta".
Si unde poti sa iti incarci cel mai bine bateriile decat undeva ceva mai departe de casa si de mediul in care iti traiesti viata de zi cu zi... De multe ori in afara orasului unde lucrezi si unde iti petreci asa-zisul timp liber.
Teoretic vorbind, nu pot evada din cotidian decat atunci cand imi iau concediu in mod oficial. Si acela luat "pe bucati", adica doar cate maxim zece zile lucratoare odata.Si atunci ar trebui sa profit cat mai mult de ele.
Desi prefer sa imi petrec timpul liber mai degraba la munte, sau cel putin undeva in mijlocul naturii, mai recent am avut un chef nebun de a merge... la mare. In fond, nu strica ca, macar o data din cand in cand, sa schimb racoarea si parfumul padurii, al cetinei si rasinii si al pamantului reavan cu nisipul auriu, parfumul apei sarate plina de alge si cochilii si adierea diafana a brizei sub soarele torid al verii.
Am ales Mamaia. Perla litoralului. Am cautat un loc de cazare convenabil, si am mers oarecum pe instinct. Si instinctul m-a dus la...
  ... Hotel Aurora Mamaia. Si s-a dovedit alegerea perfecta pentru ce imi doream in acel moment si pentru planul care imi incoltise in minte. Hotelul este situat aproape atat de plaja cat si de orasul Constanta. In perioada cat stateam in zona hotelului, aveam parte atat de distractie la piscina cat si evadarea rapida pe tarmul marii si in apa brazdata de valuri. In plus, apropierea de Constanta imi permite vizitarea obiectivelor turistice din Constanta intr-un numar cat de mare posibil.
Fișier:Constanta STS112-E-6329 lrg.jpg Pentru cine vrea sa cunoasca cat mai mult din batrana cetate Tomis, actuala Constanta, trebuie sa aiba in minte contopirea pamantului cu marea involburata care il deschide lumii intregi.
  Orasul, intemeiat de pe vremea vechilor colonisti greci, navigatori prin excelenta, a fost cantat in poeziile lui Ovidiu, tristul exilat pe tarmurile mult prea neguroase ale Pontului Euxin.Statuia poetului strajuieste parca de dincolo de timp in fata muzeului de istorie al orasului.
Orasul este un adevarat mozaic de populatii diferite atat prin origini cat si prin cultura. Dar diferentele dintre etnii nu le separa, ci le uneste si le completeaza perfect, intr-un mod extraordinar in care culturile se intrepatrund. Acest lucru se poate vedea si in multitudinea de lacasuri de cult reprezentand o multitudine de religii.
 
 Biserica de lemn Sfântul Mina       Biserica „Sf. Anton din Padova” (catolică de rit latin)

  
Marea Geamie „Carol I”                       Vechea Sinagogă

Fie ca sunteti pasionati de istorie sau stiintele naturii, veti putea gasi nenumarate locatii care sa va satisfaca curiozitatea sii setea de cunoastere...
 Fișier:Farul Genovez, Constanta.jpg
Așa-numitul „far genovez” terminat în 1860, pe un soclu genovez din jurul anului 1300[20].
 
Clădirea Muzeului de Istorie Națională și Arheologie cu statuia lui Ovidiu.
  Cazinoul                                                              Acvariul din Constanța

Sincer vorbind, m-a atras mult acvariul, ca si atractie turistica. Nu doar pentru ca imi plac vietuitoarele de orice fel, dar... o "gradina zoologica" acvatica nu vezi in orice oras. As fi in stare sa imi lipesc nasul, obrazul si privirile pe geamul fiecarei portiuni de bazin in care inoata nestingheriti o multime de pesti de diferite marimi, aspecte si culori. Si am impresia ca, in miscarea lor aproape ca in mediul lor natural, ma privesc cu aceeasi curiozitate cu care ii privesc si eu.
Aceeasi fascinatie am avut-o si fata de cazinou. Desi acum este cutremurator de pustiu si de lasat in paraginire, parca inca se mai aude din departarea timpului, din ce in ce mai stins, forfota multimii de odinioara ce fremata in nteriorul sau.
Nu as ocoli nici macar unul dintre muzeele orasului. As avea sentimentul ca as pierde secvente intregi din viata orasului, atat din prezent cat si de altadata. Constanța este cunoscută și datorită muzeelor sale numeroase: Complexul Muzeal de Științe ale Naturii, compus din șase secțiuni: delfinariu, planetariu, observator astronomic, microrezervație și expoziție de păsări exotice și decor, Acvariul, Muzeul Marinei, Muzeul de Artă Populară, Muzeul de Istorie Națională și Arheologie, Muzeul Mării, Muzeul Portului Constanța și Muzeul de Sculptură „Ion Jalea”. (Sursa: Wikipedia)
Sunt absolut sigura ca actuala Constanta are ce arata oamenilor si lumii intregi. Putinele imagini pe care am incercat sa va prezint (sursa: Wikipedia) nu pot inlocui, cu nici un chip, o vizita adevarata, reala, prin orasul de acum si dintotdeauna numit Constanta.
Articol scris pentru Spring SuperBlog 2018

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

***

  HAMLET DE William SHAKESPEARE Tragedia lui Hamlet, Prinț al Danemarcei, adesea scurtată la Hamlet este o tragedie scrisă de William Shakes...